Sunday, April 29, 2007

ايران تحظر الـSMS غير الاخلاقي

في خطوة قد تثير جدلا في المجتمع
ايران تحظر الـSMS غير الاخلاقي والتسريحات الغربية للرجال



رجال شرطة في احد شوارع طهران (الفرنسية)


طهران- وكالات

قالت تقارير صحفية اليوم الاحد 29-4-2007 إن الشرطة الايرانية منعت صالونات تزيين الشعر الرجالية من تنفيذ تسريحات غربية, وحظرت على الموظفين فيها ارتداء ربطة العنق.

في حين، قال التلفزيون الحكومي إنه تم بدء حملة رسمية لترشيح الرسائل غير الاخلاقية (SMS) المرسلة عبر الهواتف المحمولة، وذلك في خطوة قد تثير جدلا داخل المجتمع خاصة من المطالبين بحريات اجتماعية وسياسية.

وقالت صحيفة "اعتماد" الايرانية ان "الشرطة طلبت من نقابة مزيني الشعر منع التسريحات الغربية وتجميل الوجوه والاعتناء بالحاجبين" بالنسبة الى الرجال,وحظرت على الموظفين "ارتداء ربطة العنق".

ونقلت عن رئيس نقابة المزينين محمد افتخاري فارد ان "بعض الصالونات الرجالية تستخدم وسائل غربية وخصوصا على صعيد التجميل التسريحات وفق المعايير الاوروبية او الاميركية".

ووفقا للصحيفة ، ففي حال عدم التزام هذا الاجراء يمكن سحب الترخيص من صالون الحلاقة. واضاف افتخاري فارد ان تطبيق هذا التدبير لن يمنع 1500 صالون غير مسجلة رسميا في العاصمة من ارتكاب مخالفات, وخصوصا ان شبانا كثيرين يقصدون مزينين في بيوتهم.

من جانب آخر، أفاد التلفزيون الحكومي الايراني مساء السبت أن وزارة الاتصالات ستبدأ حملة لترشيح رسائل الصوت والصورة "غير الاخلاقية" المرسلة عبر الهواتف المحمولة،

وأضاف أن المجلس الأعلى للثورة الثقافية - وهو هيئة انشئت بعد الثورة الاسلامية في ايران عام 1979 - أصدر توجيهات للوزارة لشراء المعدات اللازمة لمنع اي اساءة استخدام لخدمة رسائل الوسائط المتعددة.

وتسمح هذه الخدمة للمستخدمين أن يبعثوا برسائل وسائط متعددة تتضمن صورا وصوتا ولقطات فيديو.

وقال التلفزيون "من أجل منع اساءة الاستخدام المحتملة لرسائل الوسائط المتعددة والتصرفات غير الاخلاقية والمشاكل الاجتماعية فسوف ترشح وزارة الاتصالات رسائل الوسائط المتعددة غير الاخلاقية."

ولم يذكر التلفزيون تفاصيل عن التقنيات التي ستستخدم لترشيح مثل هذه الرسائل ولا متى ستبدأ مثل تلك الخطوة او كيف سيتم تعريف الرسائل "غير الاخلاقية.

تأتي الحملة الايرانية الجديدة بعد جدل حاد شهده المجتمع حول حملة اخرى شنتها السلطات ضد الاناث غير الملتزمات بقواعد اللباس المحتشم الصارم في البلاد.

وقال رئيس السلطة القضائية الايرانية آية الله محمود هاشمي شهرودي معلقا على الحملة "لن ينتج عن اقتياد النساء الى مراكز الشرطة سوى اضرار اجتماعية"

Saturday, April 28, 2007

A Lecture by MARTIN COOPER

Personal Communications and Spectrum Policy for the 21st Century

A Lecture by MARTIN COOPER
CEO, Arraycomm & “Father of the Cellphone”

Big Ideas About Information Lecture Series

Wednesday, February 21, 2007 * 4:00-5:30 pm



The Big Ideas About Information lecture series, featuring world-class thinkers addressing key questions about markets, public policy, and information technology, continued with an address by an individual on the frontier of wireless communications for decades.

Martin Cooper conceived and demonstrated the world's first cell phone in 1973. Then a Motorola Vice President, Cooper helped engineer the technology that made spectrum re-use via cellular architecture feasible. He has since continued to lead exciting advances in wireless networks, including the “array antenna” concept deployed to enhance the bandwidth of phone systems around the globe. He has also contributed as an intellectual leader in the field, authoring classic articles for such journals as Scientific American and IEEE Spectrum. Since the dawn of the wireless age, Martin Cooper has helped to craft the science and business structures shaping our markets, and is uniquely qualified to explain the role government regulation plays with respect to emerging wireless technologies today.
Video File:

Thursday, April 26, 2007

Mobile Multimedia in Action

Mobile Multimedia in Action
Ilpo Kalevi Koskinen
ISBN: 978-0-7658-0373-3
Pages: 240
Publication Date: 04/30/07
Binding: Cloth
$34.95

Discounts Applied at Checkout


Description:

Mobile Multimedia in Action displays a revealing picture of how people communicate using camera phones and other mobile multimedia devices. With such devices spreading faster than practically any other new technology, questions about how these devices are being used (and abused) to capture and distribute embarrassing or raunchy images and content, and what should be done about it, are surfacing. This volume presents the first detailed study of the use of these devices.

Using a variant of social science research known as ethnomethodology, Koskinen explores the kinds of images people take with camera phones and how they use sound to enhance these images. The book asks two main questions. First, what kinds of methods of expression, such as visuals or sound, do people use when they design multimedia messages? Second, how do people interact with and respond to each other through mobile multimedia devices? Koskinen has a broader objective centering on the impact of these devices on human relationships and society at large. He asks, What do people do with these devices? Is mobile telephony moving toward a more practical direction, or will it simply become a visual chatty channel fit for gossip but not for real news or other practical purposes? What kind of social activities and organizations does it best serve—peer-to-peer networks or institutional ones?

Koskinen examines these questions from three unique perspectives: the design elements of mobile multimedia, which considers methods of expression people use in designing multimedia messages; mobile multimedia as interaction, which looks into how people interact with each other using this technology and makes a case for studying multimedia as a naturally occurring activity; and mobile multimedia in society, which searches for answers as to the societal consequences of mobile multimedia usage.

A groundbreaking work, Mobile Multimedia in Action will be a fascinating read for both multimedia device professionals and everyday users alike. Providing a glimpse into the future, Koskinen asks where mobile multimedia technology is taking mankind and society.

Ilpo Kalevi Koskinen is a professor at the University of Helsinki, Department of Sociology. He is the author and editor of about a dozen publications including: The Politics of Expertise: Professions and the State in Finland and Managerial Evaluations at the Workplace: An Ethnographically Situated Conversation Analytic Study of Evaluations in a Research Institute.

Monday, April 23, 2007

Catherine Holahan on Mobile Phone

The bigger concern for many mobile users may be that advertisers will simply know their phone number. The industry is ostensibly developing guidelines that keep users from being barraged with messages—restricting, say, how often an advertiser may contact the same consumer in a month. But that cat may be out of the bag: Mobile-phone users who received unwanted messages already have filed lawsuits against marketers.

Saturday, April 21, 2007

SOURCE BBC on Global mobile phone growth slows

Global mobile phone growth slows
Motorola handset
Motorola had a poor first quarter, said the report
Growth in global mobile phone shipments slowed in the first three months of 2007 after a poor performance from Motorola, an industry report has said.

A total 252 million handsets were shipped in the first quarter of this year, a 12% rise from a year earlier.

This was the first quarter in almost two years in which the annual rate of growth has been below the 20% mark, said the study by Strategy Analytics.

It said Motorola's shipments fell 1.5% from January to March.

Motorola, the industry's second-biggest mobile phone company, shipped 45.4 million units during the quarter, down from 46.1 million a year earlier, the report said.

In contrast, Sony Ericsson, the industry number four, saw its shipments jump 63% to 21.8 million handsets.

On Friday, the Swedish-Japanese firm said that its profits had more than doubled to 254m euros ($346; £173m) during the first three months of the year.

Shipments at market leader Nokia rose 21% to 91.1 million phones, while those at the third-biggest firm, Samsung, added 20% to 34.8 million.

'Slow recovery'

"Looking ahead, Motorola may take longer than one year to recover fully," said the report.

Global mobile phone sales

It added that the company's strategy of cutting costs by having fewer platforms, and raising prices and bringing out new phones, would take "at least four to eight quarters to execute".

Meanwhile, a separate report said on Friday said that China and India will lead growth in the mobile-phone sector.

The report by Global Insight said that the two countries will account for 60% of the predicted 1.2 billion new mobile phone subscribers over the next five years.

Friday, April 20, 2007

A Killer mobile phone virus spread panic in Kabul

Written by Alberto Redi (halfmoon)
Wednesday, 18 April 2007

Fear is high in Kabul, and it is not only because of war and terrorism: citizens are deadly worried about a biological virus that can be transmitted by mobile phone, Reuters reported today.

Mobile phone users are fearful that a killer virus is spreading via mobile phone calls and, according to rumours there have already been several deaths.

"Don't answer any strange number because it contains a virus that will kill you," said the shop-owner Mr. Ahmad Fawad.

Nobody knows how this news spread out but it rapidly reached any street and alley in kabul, producing so much panic that Afghan Government had to intervene and reassure the public.

This story, which has got all the characteristics of a metropolitan legend, seems to come from Pakistan and in two weeks it swiftly spread throughout a country that is still bearing the effects of a devastating war.

Officials from the Afghan Interior, Communications and Health ministries had to hold a speech on television and appeal for calm, trying to convince people about the impossibility of such a story

Thursday, April 19, 2007

SOURCE = BBC on Cameraphone use impacts graphics

THIS full CONTENT IS from tHE BBC:

Cameraphone use impacts graphics
Samsung SCH-S250
Samsung introduced the first 5-megapixel cameraphone in 2004
The popularity of cameraphones has led to a decline in the sale of wallpapers and phone graphics, a survey has found.

Increasingly people are personalising their mobiles with pictures they have taken themselves rather than paying for content found analyst firm M:Metrics.

It means graphics publishers will have to work a lot harder to capture consumers' attention, it predicted.

The flip-side for mobile operators is that people are more willing to pay for data services and photo messaging.

"While a cameraphone in the pocket of most mobile phone owners may have picked the proverbial pockets of graphics publishers, the penetration of the technology has a positive impact on operator data revenues overall," said Mark Donovan, senior analyst with M:Metrics.

Add-on to must-have

Its research found that 20% of Europeans, and 14% of Americans now pay for data services and photo messaging bundles.

Sending photos or videos is among the most popular mobile data service, with over 30% of mobile subscribers sending photos to other phones, e-mail addresses or blogs, according to M:Metrics.

Three out of four European mobile subscribers now own a cameraphone. In the slower US market, there are now 160 million cameraphone owners, which is just over half of the total mobile market.

"We have got to the point now where it is unusual to see a phone without a camera. They can compete now with digital cameras," said Ben Wood, director of research firm CCS Insight.

The rise of cameraphones has been meteoric. The first camera on a phone - Sony Ericsson's T68 - was introduced to the European market at the Cebit technology fair in March 2002. It had to be clipped on to the handset.

The following year, Sony Ericsson showed off the T610, this time the camera was built into the phone.

By the autumn of 2004, Samsung was unveiling the first 5-megapixel cameraphone, the SCH-S250.

Citizen journalism

Man taking picture of a fire using mobile phone
Citizen journalism is offering a new role for cameraphones

While multi-media messaging has not taken off as operators might have hoped, the increasing popularity of social networking sites such as MySpace and Flickr is boosting the numbers of people sending photos.

Photo-sharing site Flickr has a new feature, listing the five most popular cameraphones. The Sony Ericsson K800 - is currently at number one.

Mr Wood pinpoints the events surrounding the London Bombings - where citizen journalists provided the mainstream media with many of the images of the tragedy via their phones - as a turning point for cameraphone usage.

Mobile phone operators are starting to offer affordable flat-rate data rates and this, coupled with the fact that handset manufacturers are increasingly embedding support for sites such as Flickr and Blogger, means there could be an explosion in the number of photos being shared with websites over the next three years, predicted Mr Wood.

Tuesday, April 03, 2007

سعودية تلجأ لوزارة لداخلية بعد تهديد طليقها لها بـ" بلوتوث فاض

طلقها بصك ثم اقنعها باستمرار زواجهما وهددها ما لم تنفذ طلباته
سعودية تلجأ لوزارة لداخلية بعد تهديد طليقها لها بـ" بلوتوث فاضح"





دبي - العربية .نت

ذكرت صحيفة سعودية أن مواطنة لجأت الى وزارة الداخلية، لحمايتها من طليقها الذي التقط لها صورا ومقاطع فيديو لأوضاع حميمية في إطار علاقة زواجهما التي استمرت قرابة العام.

وقالت السيدة - التي رفضت صحيفة الاقتصادية السعودية ذكر اسمها - إنها تزوجت لمدة ثلاثة أيام ، ثم فوجئت بارسال صك الطلاق لها ، وعاد زوجها بعد ذلك ليقنعها باستمرار العلاقة الزوجية مبررا ذلك بأنه طلق طلقة واحدة ، وبعد ذلك صور علاقتهما الحميمية.

وأضافت أن طليقها هددها بنشر المقاطع وتسليمها إلى الجهات المختصة بحجة أنه لم يكن متزوجا بها أثناء تصوير تلك المقاطع ، بحسب تقرير كتبته الصحفية رانيا القرعاوي الاثنين 2-4-2007.

وتروي الصحيفة بداية مأساة السيدة بالقول إنها تزوجت بعقد نكاح صادر من محكمة عرعر، وجرى التجهيز للزفاف رغم كون الزوج لم يستوف الشروط المطلوبة في عقد النكاح، ولكن الزوجة لم تعترض على ذلك لإكمال زواجهما، ودخل بها في أحد الفنادق ، حيث أقاما فيه الأيام الثلاثة الأولى للزفاف، بعد ذلك أرسل لها الزوج صك طلاق صادرا من المحكمة نفسها.

إلا أن الزوج سرعان ما طالب طليقته بالعودة إليه بحجة أنه طلقها طلقة واحدة ، وعلل الطلاق وإرسال الصك بعدم موافقة أهله على زواجه من الفتاة، فوافقت بعد أن طلب منها اعتبار أن الطلاق لم يتم "لأنها طلقة واحدة لا غير، وكانت على غير إرادته، وهو الأمر الذي لا يجعلها تقع بحسب الشريعة الإسلامية" كما شرح لها.

ووفقا للصحيفة، فقد استمرت العلاقة الزوجية دون إيفاء الزوج شروط تأمين بيت شرعي، ليبدأ في تصويرها صورا فوتوغرافية ومقاطع فيديو في أوضاع حميمية بينه وبينها، مؤكدا أنها صور للذكرى، ثم بدأ الزوج يطلب منها مطالب جديدة وغير منطقية كأن تقيم في شقة يؤجرها هو، وألا تمانع في إحضار فتيات أخريات إليها في الشقة نفسها، وعندما رفضت شرع في تهديدها بنشر الصور ومقاطع الفيديو عبر تقنية البلوتوث، وإرسالها إلى هيئة الأمر بالمعروف والنهي عن المنكر.

واعتبر الزوج المقاطع أدلة ضد السيدة لصدور صك الطلاق الأول، وعندما أرادت ترغيبه فيها بإخباره أنها حامل، رغم كونها ليست كذلك، تنكر للأمر مهددا إياها عند اللجوء إلى أي جهة حكومية أو التقدم بشكوى بسبب معارفه وواسطاته، وبمجرد أن فكرت في التقدم بشكوى لمحكمة عرعر كان قد عرف بذلك وانتظرها عند باب المحكمة ليستمر في تهديدها.

ودفع عدم تمكن الزوجة من الحصول على حقوقها في عرعر إلى المجيء إلى الرياض للتقدم بطلب إلى وزارة الداخلية للتدخل وحمايتها من نشر الصور الفاضحة التي لدى زوجها، إضافة إلى دفع الزوج للاعتراف بفترة الزواج التي استمرت بعد صك الطلاق، وأنه قام بتطليقها بعد الدخول بها، الأمر الذي تشهد عليه غرفة الفندق التي قضيا فيها شهر العسل، إضافة إلى الحصول على حقوقها الشرعية كافة.

وطالبت الزوجة بضرورة وضع قانون أو إطار يحدد رجوع الزوج إلى زوجته بعد تطليقها طلقة أولى، لكيلا يتكرر إنكار بعض الأزواج للأمر، والادعاء أنه طلقها من تاريخ صك الطلاق، محذرة السيدات من الاستجابة لمطالب الأزواج بتصويرهن في أوضاع قد تنقلب عليهن يوما ما.
عودة للأعلى

This page is powered by Blogger. Isn't yours?